Stravování na cestách a v restauraci

Často mi píšete o rady, jak se stravovat na dovolené, co si dát v restauraci, co dělat, když nemáte k dispozici svoji kuchyň a máte jíst někde mimo.. Nevadí, když si dám jednou něco klasického nezdravého? Můžu jet na dovolenou, když držím Swankovu dietu a nechci ji porušit? Co když mě někdo pozve do restaurace, mám to rovnou odmítnout? Jak vyřešit jídlo, když jsem mimo domov?

Dobrá otázka! 🙂

Blíží se léto (venku už to tedy letně opravdu vypadá) a s ním i dovolené, grilovačky, oslavy, párty, srazy,.. (doplňte si sami dle libosti :-)) ) Jak si to můžete užít a přitom si neuškodit?

Je jasné, že určité omezení dieta prostě znamená. Nicméně nejde o nic tragického! 😉 Prostě už jen nejíte všechno, co Vám přijde pod ruku (nebo pod pusu) 😛 . V dnešní době je to vlastně už docela běžný jev – někdo nejí lepek, někdo je vegetarián, někdo vegan, další nejí třeba vajíčka nebo je alergický na oříšky, na mléko..

Svět se nezboří

Vy máte pro své počínání ty nejlepší důvody – vlastní zdraví. A nemusíte hned každému na potkání vykládat, PROČ jíte jinak, že máte roztroušenou sklerózu apod.. Já to osobně taky nedělám (to jen Vám tady 😉 ). Prostě řeknu třeba jen, že se jsem se rozhodla jíst zdravěji nebo něco podobného. Nikomu není třeba nic vysvětlovat. Jisté ale je, že se Vám Vaše úsilí se zdravým stravováním stonásobně vrátí a tudíž by byla velká škoda to vzdát nebo porušit jen kvůli starým zvykům nebo nátlaku okolí.

Restaurace

Od mé milé tchyně jsme s mým mužem na podzim dostali dárkové poukazy do restaurace a tím to vlastně začalo. Od začátku mého „Swankování“ jsem zatím v restauraci nebyla, takže jsem to dosud nemusela řešit. Tak co teď? Bude tam něco i pro mě?

  1. První věcí pro mě rozhodně bylo, že dietu neporuším za žádnou cenu. A to bych poradila i Vám. Opravdu to za to nestojí.
  2. Druhou věcí byl internet – většina restaurací má už webové stránky a vy si můžete prohlédnout jídelníček a najít si předem něco vhodného pro sebe.
  3. Téměř v každé restauraci se prostě dá něco vybrat. Prohlédněte si jídelní lístek a zkuste něco vymyslet.

Co si dát v restauraci?

  • Ryby – často na jídelních lístcích nabízejí ryby v nějaké podobě. Řekněte si, že nechcete máslo a místo toho ať Vám jej připraví na trošce oleje.
  • Saláty – můžete si vybrat třeba s kuřecím masem nebo jen zeleninový. Pozor na zálivky, raději si řekněte o salát bez zálivky a přidejte si k němu tatarku.
  • Rizoto s kuřecím masem nebo něco podobného je také v pořádku. Neposypané sýrem!
  • Pizza – sice obsahuje lepek, ale když to bude jen vyjímečně.. Zvolte nějakou s rajčatovým sugem a povoleny jsou všechny druhy zeleniny, olivy, žampiony, kuřecí maso.. Pozor, bez sýra, šunky, vajec, klobásek apod.! 😉
  • Čína – osmažené rýžové nudle nebo rýže s kuřecím masem a zeleninou je dobrá volba
  • Indická restaurace – tam si určitě vyberete, je povoleno téměř vše 🙂
  • Sushi – vhodné v jakékoli podobě 😉 Sushi dělají nejen ve speciálních sushi restauracích, ale i v každém větším obchodním centru s restauracemi uprostřed.
  • Veganská jídla – volte spíše zeleninová s nějakou vhodnou přílohou (brambory, rýže, rýžové nudle, pohanka apod.
  • Pokud nemůžete nic kloudného v jídelníčku najít, zvolte třeba jen grilovanou zeleninu, která někdy bývá uvedena mezi přílohami a k tomu třeba rýži. Nebojte se jídlo si poskládat na míru, aby Vám to vyhovovalo. V kuchyni Vám určitě rádi vyhoví. Nebojte se zeptat!
  • Pozor na smažené věci – květák, hranolky, kuřecí řízky apod – smaží je ve friťáku a to není pro nás vhodné ani náhodou.. Nebude Vám po tom dobře.

Cestování

Ani cestování se nemusíte vzdávat. Já cestování zbožňuju a taky zbožňuju můj nový životní styl. Dobrá zpráva je, že se to dá spolu skloubit 🙂 Na dovolené si vybírejte ideálně ubytování s vlastní kuchyní. Objednávejte si také dovolené bez stravy, bez polopenze, bez plné penze. Ani snídaně v ceně není žádná výhra. Patrně se Vám nepodaří nic poživatelného najít.. 😀 Pokud nelze jinak, tak se o to samozřejmě můžete aspoň pokusit a případně si pak dát něco svého, aby jste neměli hlad.

Pokud budete mít v ubytování kuchyňku, můžete si část potravin dovézt s sebou a zbylou část dokoupit na místě. Zejména ovoce a zelenina v létě je ve většině destinací levná, dostupná a pro nás „Swankaře“ více než vhodná.

Pokud budete chtít zajít do nějaké místní restaurace, řiďte se pokyny výše – Co si dát v restauraci. Pokud si budete vařit sami, pak by se Vám mohlo hodit toto:

  • Spolu s rýží, rýžovými nudlemi nebo brambory si můžete rychle připravit rychlé a zdravé zeleninové jídlo.
  • Doporučuji si s sebou na cesty přibalit skleničku s dobrým olejem, koření, které rádi používáte, cibuli, česnek, rajský protlak, nízkotučné mléko, trocha medu či rozinek a instantní vločky pro rychlou snídani.
  • V každém místním obchodě pak koupíte rýži či brambory, zeleninu, vejce, luštěniny v plechovce,.. Právě z těchto luštěnin si můžete velmi rychle vyrobit pomazánku k sucharům nebo zdravé placičky a spolu s přílohou a zeleninou máte výborné jídlo raz dva.
  • Nebo rizoto (kuřecí maso můžete nahradit rybí konzervou třeba s tuňákem) je také velmi rychlé a můžete si ho připravit dopředu na několik jídel.
  • Rychlý a dobrý je i zeleninový salát třeba s avokádem a bezlepkovým pečivem.

Osvědčily se mi také oříšky, které rychle doplní energii, sušené ovoce bez polevy, RAW tyčinky, oříškové sladké tyčinky,.. Perfektní jako první pomoc při hladu. Než aby jste snědli kvůli hladu něco nevhodného, raději si dejte pár ořechů a něco vymyslíte 🙂

Pokud jedete autem a můžete si toho s sebou zabalit více, určitě je skvělé napéct si nějakou dobrou buchtu do krabičky a bezlepkové pečivo, které pak můžete strčit do lednice, aby déle vydrželo.

Když jedu někam jen na jeden den či na víkend, vždy si připravuji doma do krabičky jídlo na druhý den, většinou nějaké rizoto apod. Velmi Vám to ušetří čas 🙂

Vidíte, je to docela snadné a při trošce dobré vůle hlady určitě neumřete 🙂 A ani neporušíte své uzdravování pomocí zdravého jídla. ♥

Navzdory diagnóze roztroušené sklerózy jsem našla cestu k jejímu vyléčení pomocí alternativních metod. Otestovala jsem sama na sobě jejich sílu a teď toto vědění předávám dál. Jsem žena, maminka tří dětí, podnikatelka na rodičovské dovolené, optimistka, akční člověk plný energie a nadšenec do alternativní medicíny a zdravého stravování. Můj příběh si přečtěte zde >>
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.